חייגו עכשיו: 054-9490781

מנהל שיווק: מהו התפקיד של מנהל שיווק ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

כל מה שרצית לדעת על תפקידו ומשמעותו של מנהל השיווק בעסק ולא ידעת את מי לשאול
kaleidico-754491-unsplash

בקצרה, תפקידו של מנהל השיווק הוא תכנון וניהול האסטרטגיה השיווקית, לטובת הגדלת הכנסות החברה, לטווח הארוך וגם לטווח המיידי.


מתוך כך, על מנהל השיווק לחלק את זמנו לטובת שתי מטרות עיקריות:

  1. הגדלת מאגר הלקוחות – כדי להגדיל ההכנסות המיידיות
  2. התאמה של המערך השיווקי – בחירת ערוצי השיווק הנכונים בהתאם לשינויים שעובר השוק במהלך השנה ולמיצוב העסק לטובת שמירה על רווחיות עתידית.

בניית האסטרטגיה השיווקית

לשם יצירת האסטרטגיה השיווקית הנכונה ביותר, על מנהל השיווק להכיר את השוק על בוריו, תוך הבנה מעמיקה אודות ההיצע והביקוש הקיימים והעתידיים. כלומר, על מנהל השיווק לדעת מהם המוצרים או השירותים אותם מציעה החברה (היצע) במקביל להיכרות מעמיקה עם פלח השוק שהעסק פונה אליו, על כל מאפייניו וצרכיו (ביקוש). כמו כן, כדאי שמנהל השיווק יכיר גם את המתחרים בשוק, על  המוצרים והשירותים שהם מציעים.

בהמשך לביקוש, על מנהל השיווק לחדד את המסרים השיווקיים של העסק, בניסיון לבדל את השירותים או המוצרים שלו מהמתחרים. כלומר, מתוך ההיכרות עם המוצר או השירות של העסק, מנהל השיווק עשוי לאפיין מחדש את המוצר או השירות כך שיתאימו בצורה טובה יותר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק. כך למשל, ייתכן כי תידרש עבודה של מיתוג מחדש של המוצר, שתבוא לידי ביטוי ביצירת לוגו חדש, הגדרה של פלטת צבעים מדויקת יותר, שינוי של הטקסטים המופיעים על גבי המוצר וכדומה.

לאחר כל אלו, יקבע מנהל השיווק את מהלכי הפרסום והשיווק של המוצר או השירות. המהלכים השיווקיים יכולים לכלול נראות באופליין, כמו למשל באמצעות שילוט חוצות ופליירים, לצד נראות באונליין באמצעות אתר אינטרנט, מדיה חברתית ודיוור במייל. באחריותו של מנהל השיווק מצויים גם כל הנכסים הדיגיטליים השונים של בית העסק, החל מהאתר, דרך דפים ברשתות החברתיות השונות, סרטונים שיווקיים, כתבות תוכן ועוד.

התקציב השיווקי מצוי גם הוא באחריותו של מנהל השיווק, זאת לאור העובדה שאמורים להיות בידיו כל הנתונים באשר למהלכי השיווק – על הצלחתם או חוסר הצלחתם. כך למשל, ייתכן כי מנהל השיווק יבקש להגדיל את החשיפה הדיגיטלית של העסק, על חשבון הנוכחות הפיזית שלו, בהתאם לנתונים והסטטיסטיקות שיש לו באשר להצלחת הקמפיינים באופליין ובאונליין.

למה העסק שלך צריך מנהל שיווק?

קל לשכוח שגם האסטרטגיה השיווקית הטובה ביותר עבור העסק יכולה להיכשל באם אין את הבנאדם הנכון שמנהל ומיישם אותה בצורה המיטבית. זהו, כמובן, חלק מכריע בתפקידו של מנהל השיווק בעסק. ניהול נכון של מערך המכירות, כולל יצירת חומרים שיווקיים טובים לשימושם של אנשי המכירות, לצד קביעת יעדי צמיחה ריאליים הם הלחם והחמאה של עבודת מנהל השיווק.

לאור ההיכרות המעמיקה של בעל העסק על פעילות החברה שלו, במקרים רבים בעל העסק לוקח על עצמו גם את הכובע של מנהל השיווק, בעיקר אם מדובר בעסק קטן. עם זאת, ניכר כי בעל עסק שמעוניין להגדיל את הכנסותיו בצורה משמעותית, יצטרך להעביר את המושכות לידי אדם מומחה לשיווק, בעדיפות לכזה שיש לו היכרות מעמיקה בשיווק בתחום הרלוונטי.

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן