חייגו עכשיו: 054-9490781

שיווק באאוטסורסינג

על מנת להחליט האם להוציא החוצה את ניהול אסטרטגיית השיווק שלך – במלואה או בחלקה, חשוב להבין תחילה את מהות החברה שלך ויכולותיה, כמו גם את היכולות האישיות שלך. אתה יכול להיות איש מכירות מצוין, שף מצטיין או מעצב פנים מוביל בתחומו, אבל זה לא אומר שגם תדע לעשות את השיווק של עצמך או של העסק שלך באותה רמה.
מנהלת שיווק במיקור חוץ

האם אתם מצליחים לדמיין את עצמכם בונים מאפס את אתר האינטרנט שלכם במקום לשכור את שירותיו של מתכנת? כנראה שלא, זאת למרות שאתם גולשים באינטרנט מידי יום. נכון, כולנו גם מכירים ומשתמשים ברמה יומיומית ברשת החברתית פייסבוק, אך אין זה אומר שנדע כיצד לפרסם בצורה הכי יעילה ונכונה את העסק שלנו באמצעות פלטפורמת השיווק שמציעה הרשת החברתית הפופולרית.

העברת המושכות השיווקיות לידיים של אנשי מקצוע, לא רק מבטיחה שהעשייה תתבצע בצורה הטובה ביותר, אלא גם תפנה עבורכם זמן לעשות את מה שאתם באמת טובים בו.
 הדבר הזה נכון גם – ואולי בעיקר – עבור עסקים קטנים בתחילת דרכם, שכן לעיתים רק באמצעות הקשרים הנכונים והידע המתאים ניתן לעזור לעסק לפרוץ קדימה ולשגשג.

היום כבר ברור לרוב בעלי העסקים שהם לא יכולים לעשות הכל – סביר להניח שלצורך ניהול הדו"חות הכספיים שלך תשכור את שירותיו של משרד רואי חשבון וכדי לבשל ללקוחות המסעדה שלך תשכור שף (גם אם אתה בשלן מדופלם) אז למה לא לשכור גם מנהל שיווק שינהל עבורך את כל הפעילות השיווקית של העסק?

היתרונות של שיווק במיקור חוץ

בין אם אתם עסק קטן ומתחיל או חברה מבוססת, ייתכן שהמפתח ללקיחת העסק לשלב הבא – הבאת לקוחות חדשים, פתיחת סניפים נוספים וכדומה – נמצא באסטרטגיית שיווק מבוססת ומקצועית, שלוקחת בחשבון את כלל הערוצים והפלטפורמות הרלוונטיות לסוג העסק שלך.

עם זאת, לפני שתמהרו להכין תכנית עסקית בעצמכם או לשכור את שירותיו של איש שיווק שיעבוד עבור העסק שלכם במשרה מלאה, כדאי שתדעו את היתרונות של שיווק במיקור חוץ:

  1. חיסכון בזמן: בניית תכנית שיווקית נכונה והוצאתה לפועל דורשת זמן. חשבו כמה שעות תוכלו לחסוך בשבוע העבודה שלכם אם תעבירו את העשייה השיווקית למי שבאמת מבין ויודע מה הוא עושה, שינהל עבורכם את הספקים השונים וידע גם לנתח את התוצאות של הפעולות השיווקיות השונות. אגב, זה נכון גם אם יש לכם אנשי שיווק in house ואתם מוכרחים להוריד קצת עומס מהגב שלהם בתקופות מסוימות.
  2. עלויות: סביר להניח שאתם לא באמת צריכים מנהל או מנהלת שיווק במשרה מלאה ומספיק לרכוש ייעוץ או ליווי שיווקי לפי שעות – תשלמו רק על זמן העבודה נטו ולא יותר מזה. וגם – מנהל או מנהלת שיווק עם ניסיון של הרבה שנים יעלו לך הרבה מאוד כסף אם תיקח אותם כ in house, ובד"כ גם כאן תיחסך מכן עלות גבוהה.
  3. ניסיון: העסק שלך יוכל רק ליהנות מהניסיון והידע שרכש איש השיווק שלך, בזמן שהוא עבד או עודנו עובד עם עסקים נוספים, אפילו אם הם שונים לגמרי מהתחום שלך.

לכמה זמן אצטרך את השירות?

ניתן להיוועץ באיש שיווק באופן חד פעמי, לפרויקט ספציפי (כמו הקמת מערך תקשורת שיווקית למותג חדש), לתקופה ספציפית (להורדת עומס ממחלקת השיווק של החברה וממך), או לליווי שוטף גם כשהמותג מבוסס ועובד, כדי לבצע את הפעולות השיווקיות באופן יותר מדויק, לחסוך בעלויות השיווק ולנתח את התוצאות של פעולות הפרסום השונות. הכל תלוי בתקציב שלכם וביעדים העסקיים שהצבתם.

להתאים בין הצרכים שלך לבין העשייה השיווקית הנכונה

כמובן, אין פה אמירה שכל עסק צריך לשכור את שירותיהם של אנשי שיווק חיצוניים. היתרונות לשיווק "מבית" (In-House) הם ברורים: מחלקת השיווק יושבת בתוך החברה ומנצלת את כל זמנה לניהול השיווק של החברה שלך -אתה מכתיב איך, מתי וכיצד יבוצעו המטלות השיווקיות של העסק. אם אתה עסק גדול שמציע שירותים או מוצרים רבים ומורכבים, ייתכן שתרצה לשכור את שירותיהם של עובדים שיעבדו תחתיך, בין היתר, לאור ההנחה שעובדים אלו יכירו טוב יותר את המוצרים והשירותים שאתה מספק.

ההחלטה להעביר את העשייה השיווקית למיקור חוץ היא ללא ספק החלטה משמעותית ורצינית שאין להקל בה ראש. בנוסף, לא רק שמציאת איש השיווק המתאים ביותר עשויה להפוך לעיתים למשימה מורכבת, אלא גם שייתכן כי המעבר משיווק "מבית" (במידה והיה לך כזה) לשיווק במיקור חוץ לא יהיה פשוט וידרוש תיאום ציפיות וסבלנות. אך עם זאת, אם הדבר נעשה בצורה נכונה ומקצועית זה יכול להביא הרבה ערך ותועלת לעסק שלך. הצעד הראשון מתחיל, כאמור, בהבנה מעמיקה של העסק שלך והצרכים השיווקיים שלך ומשם – השמיים הם הגבול.

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן