חייגו עכשיו: 054-9490781

6 דברים שצריך לדעת על שיווק גני אירועים

רגע לפני שאתם רצים להכריז על אולם או גן האירועים החדש שפתחתם באמצעות קמפיין פייסבוק יקר או באמצעות פרסום באתרי אינדקסים יעודיים מעולם האירועים, קחו לכם כמה רגעים כדי להכיר את ששת הצעדים שכדאי שתעשו הרבה לפני שתשלפו את הארנק.
אולם האירועים גרייס בראשון לציון

בניית תקציב שנתי או חודשי

לפני שניגשים בכלל לבניית האסטרטגיה השיווקית, חשוב להבין מהו התקציב אותו תוכלו להקדיש מידי חודש (או במהלך שנה קלנדרית) עבור הפעילות השיווקית. לאחר קביעת התקציב, ניתן לבנות בצורה נכונה את התמהיל השיווקי שיכלול בתוכו את כל הפלטפורמות והערוצים שבהם נרצה לשווק את העסק – מדיה חברתית (פייסבוק ואינסטגרם), גוגל, אתר אינטרנט ואפילו רדיו, שילוט חוצות וטלוויזיה (שנחשבים לפעילויות השיווקיות היקרות ביותר).

כדי לבנות את התקציב המתאים ביותר, חשוב להבין כמה שווה עבורכם כל ליד "חם" או כמה שווה עבורכם סגירת אירוע, ומתוך כך תרכיבו את התקציב החודשי.

למשל -אם פנייה רלוונטית שווה לנו 500 ₪ ואנחנו רוצים לקבל 10 פניות כאלה בחודש נשקיע עד 5,000 ₪. (המספרים להמחשה בלבד, כמובן)

להשתמש במערכות CRM ואנליזה

מניסיוני האישי, ישנם בתי עסק רבים שמשקיעים חלק ניכר מהתקציב השיווקי שלהם באתרי אינדקסים שונים ואתרים נוספים ללא יצירת אפשרות למדוד את ההצלחה שלהם בצורה מדויקת.
מערכת CRM היא מערכת ייעודית לניהול לידים, עסקאות, פרטי לקוחות וספקים, באמצעותה ניתן לבחון בצורה קלה וברורה מהם מקורות ההגעה של כל לקוח אליכם. עם מערכות כמו אלו, ניתן לבחון את כל המסלול שהלקוח עובר מרגע הפנייה הראשונית שלו – כמה זמן עבר עד שאיש המכירות חזר אליו, האם הוא סגר או לא סגר (ואם הוא לא סגר – למה הוא לא סגר, מידע שגם הוא שווה כסף) ולפיו ניתן להתאים את התקציב השיווקי לפלטפורמה הנכונה. במקביל, ניתן להשתמש בנתוני האנליטיקס של גוגל כדי לבחון מהם מקורות ההגעה העיקריים של לקוחות לאתר שלכם (פייסבוק, גוגל, אתרי אינדקסים וכדומה), מהו זמן השהייה שלהם באתר, באיזה מידע הם בעיקר מתעניינים וכדומה.

מספרים שקופים (כדוגמאת קולבוקס או מסקיו) גם הם יסייעו לכם למדוד את הפעולות השיווקיות שאתם עושים, רק במקרה זה חשוב לחבר גם אותם למערכת ה CRM שלכם כדי שלא כל ספק מתעניין או מחפש עבודה יחשבו לכם כ"ליד".

לעבוד עם איש שיווק מקצועי

כל עסק, גדול כקטן, צריך מנהל שיווק שבאמת מבין את כל הפלטפורמות וערוצי השיווק האפשריים ומתאימים עבור העסק שלו, ויודע כיצד למקסם כל אחד ואחד מהם וכמה תקציב כדאי להשקיע בהם כדי להשיג את התוצאות הרצויות. בעת פתיחת העסק או בשלבים משמעותיים בפעילות העסק ניתן כמובן לקחת ייעוץ ממוקד של איש שיווק שיעזור לבנות את האסטרטגיה השיווקית של המותג שלכם וליישם אותה עם ספקים רלוונטיים. לחלופין, ישנן חברות שמציעות שיווק במיקור חוץ עבור העסק, שלוקחות על עצמן את כל העשייה השיווקית ומאפשרים לכם למקסם את הכישורים המקצועיים שלכם ולא להתעסק במושגים שאינכם מבינים או יודעים לנהל או למדוד.

לבחור את הספקים הנכונים

בעת הקמה או מיתוג מחדש של מתחם אירועים אתם צפויים לעבוד עם ספקים מתחומים שונים ומגוונים: מעצבים גרפיים, מנהלי תוכן, אנשי קידום ממומן, קידום אורגני, בתי דפוס, מתכנתים, צלמים ועוד רבים אחרים. בדיוק כמו שזוגות מתחתנים לא יבחרו להתחתן באולם האירועים הראשון שהם שומעים עליו, אלא יעשו את שיעורי הבית שלהם – כך גם אתם צריכים לפעול בכל הנוגע לבחירת הספקים איתם אתם עובדים. חשוב לא לבחור את הספקים שלכם רק על סמך המחיר, אלא על סמך נתונים נוספים כמו מוניטין וחוות דעת. במידה ושכרתם את שירותיו של איש שיווק מקצועי ומנוסה בענף האירועים הוא יידע להתאים לכם את הספקים הנכונים למינוף העסק שלכם.

לעבוד עם גאנטים ותוכניות עבודה מסודרות

לאור הניסיון שלי, מאוד חשוב לתכנן את העשייה קדימה באמצעות בניית גאנט שנתי, שיפרוס עבורכם את הפעילות שלכם לפי חודשי השנה. ציינו בגאנט תאריכים חשובים, כמו חגים ושאר מועדים שחשוב שתתייחסו אליהם במהלך כל חודש. בנוסף, ניתן להכניס לגאנט גם תזכורות לגבי פעילויות שיעזרו לכם לשמור על קשר עם ספקים ולקוחות חשובים – למשל, ברכות חג, איחולי מזל טוב ודיוורים נוספים. כל אלו יעזרו לכם לשמור על עשייה ולהיערך מספיק זמן מראש לתקופות "מאתגרות" יותר בענף העונתי בו אתם עוסקים.

לאסוף חוות דעת של לקוחות מרוצים

כפי שאתם בוודאי יודעים, לפני הפנייה הראשונית אליכם כל אחד מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ישתמשו בחוכמת ההמונים, ויחפשו מה אומרים עליכם באתר שלכם, ברשתות חברתיות, גוגל ואתרים ייעודיים. לפיכך, חשוב שהם יוכלו למצוא עליכם כמה שיותר מידע, וכמובן שעדיף שאלו יהיו המלצות חמות. לכן, כדאי לפנות ללקוחות שלכם מספר ימים לאחר האירוע שלהם באמצעות הודעת סמס, וואטסאפ או מייל ולבקש מהם את חוות הדעת שלהם עליכם כשהאירוע עוד טרי בראשם והם עדיין נלהבים. כך תוכלו לקבל אינדיקציה לגבי לא רק במה אתם מצטיינים אלא אולי גם מה אולי כדאי שתשפרו.

איפה לפרסם את חוות הדעת? איפה שרק אפשר, וכדאי בכמה שיותר פלטפורמות – כדי שהלקוחות הפוטנציאליים ייחשפו למה שמספרים עליכם, לא משנה באיזו פלטפורמה הם מבקרים לפני קבלת ההחלטה.

והכי חשוב – דעו לספר את הסיפור הייחודי של המותג שלכם (קישור למאמר), מדובר בענף תחרותי, וכדי לצבור ייתרון על המקומות המתחרים שצצים כפטריות אחרי הגשם, חשוב שתהיו בעלי בידול.

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן