חייגו עכשיו: 054-9490781

הקמת אולם אירועים חדש – מה עושים ולמי פונים?

קחו לכם רגע כדי לחשוב על קוקה קולה, אחד מהמותגים המובילים והמצליחים בעולם. האם דמיינתם דמות ששותה בהנאה קוקה קולה ישירות מהפחית או הבקבוק? או האם ראיתם בעיניי רוחכם כוס זכוכית גדולה שאליה נמזגת קולה קרה כקרח? שתי המחשבות הללו הן תוצאה ישירה של הפנמת הסיפור השיווקי שבנתה החברה לאורך עשרות השנים האחרונות.
Cutting a red ribbon with scissors concept for new business venture or opening ceremony

מיתוג באמצעות סיפור הוא המנוע שעומד מאחורי סיפורי ההצלחה של המוצרים והעסקים המובילים בעולם, וקוקה קולה היא רק דוגמה אחת. לכן, בעידן שבו נראה כאילו כל דקה נפתח אולם אירועים חדש – חשוב לוודא שדווקא המקום שלך יספר סיפור שונה ומבודל מכל האחרים.

מה זה אומר לספר סיפור?

הסיפור שאתם מספרים לקהל היעד שלכם יבוא לידי ביטוי לא רק באסטרטגיה השיווקית שלכם, אלא בכל אלמנט המשויך למקום שלכם: עיצוב הפנים והאדריכלות, תפריט האוכל, אתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק, חומרי הדפוס, נראות הצוות – אנשי המכירות, המלצרים והברמנים, וכמובן ה speech המכירתי אותו תספרו למתעניינים – כל אלו צריכים לשדר את אותם המסרים ואת אותו הסיפור. השתמשו בסיפור שלכם כדי להבליט את עצמכם מכל השאר ולהיות ייחודיים בתוך הענף התחרותי בו אתם נמצאים.

האם הייתם מקריאים את הספר "מאה שנים של בדידות" לקבוצה של ילדי גן צעירים? סביר להניח שלא, כי לא מדובר בסיפור שמתאים למאפיינים היחודיים שלהם. כדי ליצור את הסיפור הנכון עבורכם, חשוב להבין תחילה מיהו קהל היעד של הסיפור, מה הוא מחפש וכיצד פונים אליו. הסיפור צריך לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים, לדבר אליהם בגובה העיניים ובצורה שתגרום לו לזכור דווקא אתכם.

כמה נקודות למיקוד קהל היעד:

  1. היכן הוא מתגורר?
  2. בן כמה הוא?
  3. באילו תחומים הוא מתעניין?
  4. באילו רשתות חברתיות קהל היעד שלכם משתמש (פייסבוק, אינסטגרם או אולי סנאפצ'ט)?
  5. מהו הסגנון שלו? (אורבני מודרני? קלאסי? בוהמייני?)

איך בונים סיפור?

על מנת לבנות את הסיפור שיתאים ביותר לאופי והסגנון של העסק שאתם מדמיינים, כדאי לפנות לאיש מקצוע או חברת פיתוח עסקי שידעו לשאול אתכם את השאלות המדויקות ביותר כדי לבנות את הסיפור שלכם וגם ידעו לחבר אתכם לאנשים המתאימים ביותר (אדריכל, מעצב פנים, שף וכדומה).

חשוב לזכור שברגע שאתם תדעו מהו הסיפור שלכם – תדעו גם בדיוק מה אתם מוכרים, למי אתם מוכרים ואיך למכור אותו ואחוזי ההצלחה בשיווק ובמכירות רק יעלו.

סיפורים מהקופסא?

לצורך דוגמאות שימחישו לכם את העניין קראתי למומחים בחברת הפיתוח העסקי The Way ששותפים איתי בפיתוח של כמה סיפורים נפלאים למתחמי אירועים חדשים שהוקמו בשנים האחרונות ונהנים מהצלחה מסחררת.

"כל סיפור שמפותח בThe Way נבנה בהתחשב ביכולות ובחזון של הבעלים ולמיקום הצפוי של העסק – בהתאמה לרצונות ולצרכים הבלתי מסופקים של הלקוחות השונים – למול מה שיש למתחרים, הקיימים והפוטנציאליים להציע." מספר אריאל

לדוגמה – פיתוח ה 5.91 בנתניה נעשה תוך הדגשה של היתרון האבסולוטי של המתחם – שורה ראשונה לים (יש שיאמרו שהחופה נמצאת 5.91 ס״מ בדיוק מהגל הראשון) למול קהלי היעד הרצויים.

הכיוון העסקי – Riviera beach house עמד בבסיס פיתוח העסק על כל הבטיו – מפיתוח שפה מותגית – דרך עיצוב החלל( ע"י אדריכל ניר פורטל אדר) ועד לתפעול ולתפריט.

דוגמה מעניינת נוספת הוא פיתוח הלורנס ביפו– בעבור ובשיתוף קבוצת דינמו. כחלל המשקף את התרבות היפואית העכשווית – שמהווה מיש-מש אקלקטי – של מודרני ומסורתי – אוריינטלי ומערבי, יפו ותל-אביב, צעיר ועתיק וכיוב׳ – גם כאן – הרעיון העסקי/מותגי הוביל לעיצוב חלל (רמי רומנו / ידו ואילונה) שמשלב קשתות מוסלמיות עם קירות המבנה החשופים, לצד ״רופטופ״ תל-אביבי משגע- כנאפה ופיצוחים לצד קוקטיילים מתוחכמים ושווארמה דג, ״כפיים״ לצד מוזיקה מודרנית ועוד.

לסיכום: בעולם תחרותי – הבנה עסקית ויכולת תפעולית כבר לא מספיקים על מנת לייצר הצלחה.

שוק האירועים עובר בשנים האחרונות מהפכה – המותגים החזקים בתחום בנו ופיתחו ״סיפורים״ מובחנים – בין אם לאורך זמן או בפרוייקט פיתוח מושכל.
בהתאמה, הלקוחות לומדים לצפות ל״סיפור״ ולמי שלא תהיה תשובה ברורה לשאלה ״מי אתה?״ (ולא רק ״כמה עולה? כמה אורחים יש ומה איכות האנטריקוט?״) פשוט יישאר מאחור.   – אריאל שפירא, the way

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Call Now Button
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן